وایر شمع مزدا 323

وایر شمع مزدا 323

وایر شمع مزدا 323 : در ماشین های مزدا نحوه عملکرد موتور بصورت ایجاد جرقه ای در محفظه بنزین و هوا می باشد. که احتراق بنزین اتفاق میفتد و خودرو روشن می شود.

یکی از قطعات سیستم جرقه زنی وایر شمع مزدا می باشد. که در مدلهای جدیدتر خودروهای. مزدا حذف شده  است. وایر شمع سیم هایی با عایق قوی هستند. که برق ولتاژ بالای کوئل را به شمع منقل می کند.

1- علت خرابی:

وایر شمع مزدا 323 معمولا. از جنسی مقاوم و بادوام مثلا رویه سیلیکونی ساخته می شوند. چون قطعه متحرکی نیستند خورده نمی شوند. اما معمولا علت خرابی وایر شمع مزدا 323 می تواند کارکرد بالای موتور و استهلاک طبیعی آن باشد. یا همچنین  آب خوردن قطعات. در حین موتور شویی می تواند منجر به خرابی وایر شمع شود. که اصطلاحا به آن برق دزدی می گویند که در این حالت وایر یا جریان برق را کامل یا اصلا منتقل نمی کند.

در صورتی که وایر شمع مزدا 323 خراب شده باشد می تواند یکی از علت های ریپ زدن و لرزیدن خودرو در صورتی که خودرو درست کار می کند باشد. که این خرابی نه تنها ممکن است سبب بدکار کردن موتور شود بلکه سبب افزایش مصرف سوخت خودروی مزدای شما هم شود. حتی ممکن است بنزین. سوخته وارد مسیر اگزوز شود. و کاتالیست های گران قیمت را خراب کند. همچنین در صورت استفاده از قطعات بی کیفیت نشتی بنزین. و جریان الکتریسته در موتور بصورت همزمان وجود داشته باشد و باعث آتش گرفتن خودرو شود!!!! بجهت ابنکه این اتفاقات مهلک روی ندهد نیاز است که بازدید و در صورت نیاز تعویض و همچنین استفاده از قطعات با کیفیت را جدی بگیرید.

وایر شمع مزدا 323 در ماشین های مزدا نحوه عملکرد موتور بصورت ایجاد جرقه ای در محفظه بنزین و هوا می باشد. که احتراق بنزین اتفاق میفتد و خودرو روشن می شود.

یکی از قطعات سیستم جرقه زنی وایر شمع مزدا می باشد. که در مدلهای جدیدتر خودروهای مزدا حذف شده  است. وایر شمع سیم هایی با عایق قوی هستند. که برق ولتاژ بالای کوئل را به شمع منقل می کند.

2- نحوه بازدید وایر شمع

مشاهده و بررسی فیزیکی وایر شمع ها که اگر از جنس مرغوبی باشند. معمولا موثر نیست و خرابی آنها در ظاهر مشخص نمی شود.

می توان سطح سیستم جرقه زنی و وایر را با آب پاش خیس کنیم سپس در تاریکی چک کنیم که جرقه های ریزی ایجاد می شوند یا نه؟ در صورت ایجاد جرقه و قوس های الکتریکی ریز وایر ها باید تعویض گردد.

مولتی متر و تست مقاومت جریان وایر شمع مزدا 323 نیز خرابی آن را مشخص کند. نیاز است که بازدید و در صورت نیاز تعویض و همچنین استفاده از قطعات با کیفیت را جدی بگیرید.

معمولا وایر شمع هر 60 هزار کیلومتر بسته به نوع قطعه و میزان کارکرد خودرو و بسته به نوع اصلی بودن و نبودن آن باید تعویض گردد.

سنسور اکسیژن مزدا 5 فیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *